Verslag 8 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Baarlo Tour - WaarBenJij.nu Verslag 8 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Baarlo Tour - WaarBenJij.nu

Verslag 8

Door: Dennie Joosten

Blijf op de hoogte en volg Baarlo

08 Maart 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Verslag 8: Dubai

Jammer genoeg zou de reis naar huis nu dan toch eindelijk gaan beginnen. Het enige probleem was dat Dennie ’s nachts droomde dat we 4 uur vertraging zouden krijgen….

De laatste dag in Christchurch was wel een zeer natte dag. Zoals jullie misschien op het nieuws wel gelezen hebben waren gedeeltes van Christchurch onderwater gelopen. Het regende alleen maar. We reden over wegen waar het water tot de koplampen kwam… echt veel water dus.
Vlak bij het vliegveld kregen we te horen dat de dag ervoor het vliegveld dicht was en dat het dus de vraag was of we vandaag wel konden vliegen… Maar gelukkig konden we veilig en wel instappen. Het eerste stuk van de reis ging vanuit Christchurch naar Sydney. Bij Sydney moesten we even wachten voordat we mochten landen omdat er hevige onweersbuien boven het vliegveld hingen. Het begin van de vertragingen was begonnen.

Uiteindelijk vlogen we vanuit Sydney naar Bangkok. Tijdens deze reis ging alles volgens plan. In Bangkok moesten we in het vliegtuig blijven zitten terwijl er werd bijgetankt en enkele nieuwe passagiers naar binnen mochten. Dit resulteerde in een uur in het vliegtuig zitten zonder wat te doen…BORRING!!!

Na een kwartiertje vertraging reden we eindelijk richting de startbaan toen de piloot om riep dat er een technisch mankement was waardoor we nu niet konden vertrekken… In makkelijke woorden weer een vertraging van anderhalf uur. Uiteindelijk werd het mankement toch verholpen… ofja de piloot durfde op te stijgen en de reis naar Dubai was begonnen. Na een vlucht van ongeveer 6 uur hingen we boven Dubai toen we wederom slecht nieuws te horen kregen. Het landingsgestel was defect… Nee grapje hoor.. Maar we konden niet landen omdat het erg slecht weer was in Dubai. Dit betekende harde wind en veel mist. Aangezien dit in Dubai niet veel voorkomt gooien ze hier gewoon alle start en landingsbanen dicht, op 1 na. Dus alle vliegtuigen moesten via 1 baan landen en opstijgen. Dit resulteerde weer in ruim 1 uur in de lucht rondjes cirkelen. Gelukkig hadden we niet te veel getankt waardoor wij uiteindelijk wel mochten landen op Dubai (andere vliegtuigen moesten uitwijken naar andere vliegvelden).

Moraal van het verhaal… Dennie zijn dromen komen uit we hadden namelijk een vertraging van bijna 4 uur.

Eenmaal aangekomen in Dubai zijn we eigenlijk meteen de stad in gegaan. Het hoogste gebouw van de wereld Burj el Khalifa lonkte namelijk naar ons. We konden het ook niet laten om hier naar boven te gaan en te genieten van een prachtig uitzicht over Dubai. Binnen 60 seconden vlogen van de begane grond naar verdieping 124… Helaas redde we dit net niet met traplopen. Hierna zijn we nog even in een mega groot winkelcentrum geweest, de Dubai Mall. Dit is zo groot dat er een complete schaatsbaan in zit en een aquarium en onderwater dierentuin.. Geld wie water!!!

Hierna zijn we fijn gaan inchecken in ons hotel. Zullen we tussen haakjes even benoemen dat de benzine hier spot goedkoop is.. 1 liter benzine kost 1,17 Diram oftewel 0,40 eurocent.. En ja ze sturen ons een paar vaten op.

De volgende dag zijn we naar de Burj al Arab gelopen. Iedereen kent dit peperdure hotel wel in de vorm van een zeil. Hier hebben we een paar mooie foto’s gemaakt.
Vervolgens hebben we nog even lekker aan het strand gelegen.

De laatste avond hebben we wel goed afgesloten. We zijn aan de voet van de Burj el Khalifa gaan uit eten met ieder half uur een prachtige fonteinenshow. Met zijn vieren hebben gegegeten en gedronken. We kregen dus ook een peperdure rekening van maar liefst 320 Diram. (oftewel 60 euro, lekker Billig)..

En nu zitten we dit verhaal te typen aan het zwembad van het hotel terwijl onze shuttle naar het vliegveld over twee uurtjes alweer komt. Het was echt een geweldige reis.
Bedankt voor het lezen van onze reisverslagen en tot ziens!!!!!