Verslag 3 - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Baarlo Tour - WaarBenJij.nu Verslag 3 - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Baarlo Tour - WaarBenJij.nu

Verslag 3

Door: Dennie Joosten

Blijf op de hoogte en volg Baarlo

15 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Na een heerlijk ontbijtje bestaande uit croissantjes zijn we vertrokken in de richting van Matakohe. We hadden de makkelijke route naar Matakohe kunnen kiezen door terug naar het zuiden te rijden maar het leek ons veel leuker om door de bossen te gaan rijden. Dit geschiedde dus ook zo. In de Kaori bossen zijn we op zoek gegaan naar de grootste Kaori boom ter wereld. Na 30 minuten lopen hebben wij deze ook gevonden. 29,9 meter hoog en een omtrek van 16,41 meter. Oftewel een BIG ASS tree.

Na het zien van deze boom konden we weer 30 minuten terug lopen richting de auto. Ondertussen was het hier in de bossen een beetje begonnen met regenen. Het leek net alsof we in een regenwoud liepen.

Vervolgens zijn we verder gereden in de richting van onze eindbestemming. Onderweg zijn we nog gestopt bij een azuurblauw meer waar we lekker door het water hebben gewandeld.
Hierna hebben we koers gezet naar onze slaapplek deze nacht, een Bed & Breakfast.
Boven op een berg in the middle of nergens waren we dan eindelijk aangekomen. Op een prachtige locatie met een excentrieke gastvrouw. Hier hebben we een prima nacht met lekker eten gehad.

De volgende morgen, nadat we wakker werden met een prachtig uitzicht, zijn we vertrokken richting The Shire. Ja jullie lezen het goed, Erik en Dennie wilden eens onder hun eigen volk “de Hobbits” komen. Twee uur hebben we over deze prachtige filmset mogen lopen. Nooit geweten dat dit dorp zo groot was.

Nadat we onze flaporen weer aan de kapstok hebben gehangen zijn we doorgereden naar Waitomo waar we nu zitten. Wederom boven op een berg, welke te bereiken is via een belachelijk steile helling. Hier gaan we nu genieten van een heerlijke maaltijd bij de lokale pizzaboer.

PS. Stand voor het knipperlicht in de auto:
Erik: 4
Dennie: 3

Het gaat dus nog steeds goed….. MAAR…… ohja hoor er is een maar….

Dennie is wel al aan de verkeerde kant van de auto in gestapt om te gaan rijden!! Oftewel:
Dennie: 1
Erik: 0

• 15 Februari 2014 - 14:31

Annemie En De Rest:

hey hobbits,
    Is het niet een beetje overdreven de korte broek ha,ha,ha!! Hier is het nog steeds erg winderig.
    Leuke foto's

Marij(mam):

mooi foto s

• 16 Februari 2014 - 20:01

Els Thijssen:

Leuk verslag, ga zo door. En wie de winnaar wordt met de hoogste score merken we vanzelf.