Verslag 4 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Baarlo Tour - WaarBenJij.nu Verslag 4 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Baarlo Tour - WaarBenJij.nu

Verslag 4

Door: Dennie Joosten

Blijf op de hoogte en volg Baarlo

18 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Taupo

Verslag 4: dag 9, 10 en 11

Vandaag zijn we op tijd opgestaan om naar de gloeiworm grotten te gaan. Gelukkig waren deze grotten vlak bij ons B&B. Met een bootje gingen we over het water de donkere grotten in. Vervolgens was het heel indrukwekkend om de hele hemel verlicht te zien in een pikdonkere grot. Heel mooie beesten om te zien maar kennelijk totaal nutteloos. Helaas hebben we hier geen foto’s mogen maken… Ja wij snappen ook niet waarom ;)

Vervolgens zijn we de omgeving in de buurt van de grotten nog gaan verkennen. Dit was met name trappen lopen en trappen lopen en trappen lopen…. Hebben we trappen lopen al benoemd?? In ieder geval tot nu toe aan beweging geen gebrek.

Na de mooie wandeling zijn we doorgereden naar Rotorua. Toen we de stad binnen kwamen rijden kwam ons de geur van rotte eieren al tegemoet. Oftewel ons hotel lag naast een groot geiser gebied. Na een uurtje waren we wel aan deze geur gewend.

Deze middag hebben we bij het zwembad van ons hotel gerelaxt. We hadden namelijk nog een hele avond voor ons. Om 17:45 uur werden we bij ons hotel opgehaald om bij een Maori stam te gaan eten. Het werd meteen al spannend toen onze chauffeur zijn bus in een andere auto wist te plaatsen…. Gelukkig zijn ze hier wel van het praktisch oplossen en konden we na 5 minuten alweer doorrijden. We werden naar de andere kant van de stad gebracht naar de Maori stam “ Mitai”. We konden hier aan tafels gaan zitten in een soort geprepareerde Neptunes tenten. Op dit moment vroegen wij ons af wat we hier deden…. Maar na een hele leuke opening door een Maori lid werden we meegenomen in een fantastisch avondvullend programma. We werden meegenomen in de Maori cultuur. En ja!!! Ook de Haka hebben wij mogen bewonderen. Zelf hebben we dit ook mogen proberen te doen.. maar het is toch meer dan je tong naar buiten steken en kreun geluiden maken.
Uiteindelijk hebben we de avond afgesloten met een heerlijke Maori maaltijd en een nachtelijke wandeling door het bos met gloeiwormen.

De volgende morgen waren we om 10:15 uur bij Lady Knox. Dit is een geiser welke 20 meter hoog kan spuiten. Buiten ons hadden nog meer mensen dit idee. Het was hier dan ook heel druk. Na de geiser wat geholpen te hebben door er wat zeep in te gooien was het zover.. Helaas spoot de geiser nu geen 20 meter maar het was wel bijzonder om dit een keer gezien te hebben.
Na de geiser zijn we naar het park Wai-o-Tapu gegaan. Dit is een natuurpark met geisers en diverse meren. Best wel bijzonder om in een keer een fel geel gekleurd meer te zien en diverse bubbelende wateren met temperaturen van 100 graden Celsius. In dit park hebben wij dan ook anderhalf uur rond gebanjerd. Ohja en we moeten ook benoemen dat we ook hier veel trappen hebben gelopen…

Hierna was het toedeloe Rotorua en Hallo Taupo. In Taupo zijn we ingecheckt in een prachtig motel vlak bij het meer Taupo. ’s Middags hebben we lekker aan het meer gelegen en gezwommen. ’s Avonds hebben we gebarbecued bij het motel. Dit was voor ons allemaal wel een unicum om te barbecueën in februari.

De volgende morgen hebben we even uit mogen slapen. Wij hadden namelijk ’s middags pas een activiteit staan. ‘s Middags zijn we op de Tongariro rivier gaan raften. Dit waren 64 stroomversnelling/watervallen op een stuk van 13 kilometer. We hebben hier allemaal erg gelachen. Ongeveer halverwege zijn we nog even gestopt om vervolgens van rotsen af te springen het ijskoude water in. Het water was namelijk ongeveer 10 graden Celcius op dit stuk. Gelukkig maar dat wij wetsuits aan hadden. Ook dit avontuur heeft weer leuke foto’s opgeleverd.
Omdat het vorige avond zo goed was bevallen hebben we ook deze avond weer gebarbecued.

• 18 Februari 2014 - 21:00

Naures:

Sjiek manne!!!! :-)

• 19 Februari 2014 - 13:13

Nick:

enne sjiek manne.
    Maare hesse gin trap noa gekrege ;)