Verslag 5 - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Baarlo Tour - WaarBenJij.nu Verslag 5 - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Baarlo Tour - WaarBenJij.nu

Verslag 5

Door: Dennie Joosten

Blijf op de hoogte en volg Baarlo

21 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Picton

Verslag 5: dag 12, 13 en 14

Dag 12 oftewel de dag van de chauffeurs…..
’s morgens vroeg waren we vertrokken om een laatste blik te werpen op Huka falls. Onderweg hiernaartoe kreeg Erik het briljante idee om toch meer aan de rechterkant van de weg te gaan rijden. Geen strak plan… Tenminste dat moet onze tegenligger gedacht hebben. Maar zo snel hij aan de verkeerde kant reed, zo snel was hij ook weer aan de goede kant. In ieder geval zijn we al lachend verder gereden naar de Huka Falls. Sow…wat hadden we hier graag op willen raften. Al zouden wij dit niet overleefd hebben.

Op de terugweg meende Erik er nog een schepje bovenop te moeten doen. Hij wilde het comfort even omlaag schroeven door te vergeten dat we in een automaat auto reden. Oftewel de linkervoet probeerde de koppeling in te duwen….. Echter kwamen we er snel achter dat we deze niet hadden. Oftewel een rempartij van jewelste en iedereen met de neus tegen de raam ;)

Hierna nam Dennie wijselijk het stuur over..althans meende wij..
Al cruisend door de bergen nam de snelheid berg af een beetje toe…. Mieke en Sanne probeerde Dennie nog te waarschuwen alleen hij was op dit moment kennelijk even selectief doof. Na wederom een bocht, met een wat te hoge snelheid, zagen we in een keer een rode auto heel snel draaien.. Daarna zagen we heel snel rood met blauwe zwaailampen om te eindigen met een loeiharde sirene….

Kennelijk is het hier normaal om in de berm te stoppen zodra er een politieauto achter je rijd alleen ditmaal dacht Dennie hier anders over. Lekker doorrijden naar een parkeerplaats was zijn idee. Maar om toch een beetje in Nederlandse sferen te blijven dacht Dennie zijn auto aan de rechterzijde van de weg te parkeren, net voor een bocht… en net voor een vrachtwagen door. Oftewel slecht idee nummer 2!!!

Na toch maar gestopt te zijn kwam de 2 meter hoge politieman met gefronste wenkbrauwen in gesprek met Dennie. De man was NOT AMUSED over de acrobatische actie van Dennie waarna hij ook aangaf dat hij 2 bekeuringen zou krijgen. De snelheid lag 18 km/h te hoog. Erik, Sanne en Mieke natuurlijk in een deuk!!
Nadat Dennie de auto toch aan de goede kant van de weg had gezet begon het “ leuke” gesprek. De politieman was net bezig met de bekeuringen uit te typen in zijn computer toen hij “ stom” genoeg vroeg wat Dennie voor werk deed. Toen hij hoorde dat Dennie politieman was, was hij toch zo aardig om er 1 bekeuring minder van te maken. Vervolgens bood Dennie hem ook nog een armpatch aan van de Nederlandse politie. Hierdoor is de politieman toch bezweken zo mooi vond hij dit. Oftewel bekeuring nummer 2 werd toch maar een waarschuwing. Kortom 80 dollar uitgespaard (50 euro). Ook kreeg Dennie hierna nog het wapenarsenaal te zien achter in de politieauto.

Na dit leuke avontuur zijn we, ons houdend aan de maximum snelheid, doorgereden naar Napier. Deze middag hebben we door het mooie Art Deco stadje rond gelopen. Hier moeten we ook even benoemen dat we wederom veel trappen hebben gelopen.

De volgende dag zijn we vanuit Napier naar Wellington gereden. Dit was een rit van ongeveer 5 uur door wederom een prachtige omgeving. Eenmaal aangekomen in de hoofdstad van Nieuw Zeeland hebben we ons een weg gebaand door het drukke verkeer naar ons hotel. Ons hotel lag midden in het centrum van Wellington. Na ons opgefrist te hebben zijn we vertrokken op onze wandeltocht door de stad, naar de cable cars. Met de stokoude cable car zijn we naar de Kelburn halte gereden om vervolgens vanuit hier te genieten van een prachtig uitzicht over Wellington. Vanuit Kelburn zijn we door de botanische tuin terug gelopen naar het haven gebied. Hier waren op dat moment allemaal festiviteiten aan de gang, heel gezellig!!
’s Avonds hebben we lekker zelf gekookt en genoten van een muziekaal trio…..ja laten we het hier maar bij laten!! (Jostiband is er niets bij..)
Als afsluiting zijn we nog het centrum ingegaan om een slaapmutsje te halen.

Na een heerlijke nachtrust zijn we de volgende morgen een tocht langs de baaien in Wellington gaan maken. Na iedere bocht een prachtig en ander uitzicht. Hier hebben Dennie en Erik weer de aap uit kunnen hangen door iedere rots te beklimmen welke te bereiken was zonder nat te worden.

Na ons netjes op tijd gemeld te hebben bij de Ferry naar het zuider eiland vond deze het nodig om vertraging op te lopen. Gevolg 3 uur wachten in een klein halletje. Uiteindelijk was het een prima reis met goede plaatsen op de boot. We hadden een prachtig uitzicht toen we Picton binnen kwamen varen via de Malborough sounds. Als dit een voorbode is voor het zuider-eiland worden de komende 13 dagen wederom een top avontuur.

• 21 Februari 2014 - 13:53

Annemie-Henk En De Rest:

Hey jongens,

Kregen wij toch bijna een hartverzakking van jullie avontuur . Doe voorzichtig en hou je een beetje aan de regels. Dennie wat een geluk dat je politieman bent. Heeft jullie al wat uitgespaard!!!
    Kunnen jullie er weer eentje(of meer) van drinken.
    Veel plezier en let een beetje op.
    gr's Annemie-Henk en de rest

• 21 Februari 2014 - 17:35

M:

Haha
    Misschien de vrouwen maar eens achter het stuur zetten!!!!☺

• 21 Februari 2014 - 20:45

Bernie:

Corruptie!

• 21 Februari 2014 - 20:46

Bernie:

Haha wat moet dat een lol zijn geweest

• 21 Februari 2014 - 23:00

Hans Renkens:

Geniet van jullie prachtige vakantie maar kom wel 'heel huids' thuis!
    Carin en Hans

• 23 Februari 2014 - 19:42

Johnnie:

Aight, klinkt allemoal cool man! Have fun!

• 01 Maart 2014 - 19:43

Marianne Thijssen:

Hahaha wat een avontuur!!!!
    Wanneer komen jullie bij wegmisbruikers???
    Geniet ervan en kom heel huids terug!!!!

Groetjes Marianne Huub Vera Dennis en Lotte !!