Verslag 2 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Baarlo Tour - WaarBenJij.nu Verslag 2 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Baarlo Tour - WaarBenJij.nu

Verslag 2

Door: Erik Nijssen

Blijf op de hoogte en volg Baarlo

13 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Verslag 2: dag 5 en 6

Dag 5 was de dag van vertrek uit Auckland richting het noorden. Met zijn 4en stonden we om 9 uur onder in de lobby te wachten op onze auto. Helaas stonden we om 11 uur nog steeds te wachten….
Blijkbaar iets mis gegaan bij het taxi bedrijf waardoor we niet opgehaald zijn geworden.
Samen met nog een stel duitsers uiteindelijk letterlijk in een taxi gepropt.
Dennie en Sanne op de achterste bank waarbij dennie de koffers kon kussen.
Vervolgens Mieke en Erik welke samen met de duitse vrouw op de middelste bank plaats konden nemen.
Voorin zat de chauffeur met de duitse man met daartussen een koffer welke Erik gedurende rit vast moest houden om te voorkomen dat deze naar voren schoot.
Uiteindelijk zijn we rond 12 uur weg gereden en zijn we naar Jan en Lea gereden(oom en tante Sanne).
Hier kwamen we aan rond kwart voor 1 en hier stond een heerlijke maaltijd te wachten.
Na nog gezellig gepraat te hebben zijn we samen nog wat rond gereden door de stad. Hier een paar prachtige uitzichten gezien.
Vervolgens zijn we doorgereden naar Wangarei. Hier hebben we de waterval bezocht wat een paar mooie kiekjes opgeleverd heeft.
Na het bezoek aan Wangarei zijn we doorgereden naar Matapouri. Hier hebben we over het strand gewandeld waar we ook weer getuige waren van een aantal zeer spectaculaire uitzichten.
Met al deze uitzichten nog op ons netvlies zijn we doorgereden naar Paihia. Hier verblijven we twee nachten.

Na een nacht heerlijk geslapen te hebben zijn we begonnen aan onze leuke en sportieve dag.
Eerst zijn we gaan ontbijten in de haven met een uitzicht over de bay of islands. Na deze stevige maaltijd zijn we gaan kajakken naar de haruru falls. Deze zagen er op de plaatjes spectaculairder uit dan ze waren maar al met al een leuke tocht in een mooie omgeving. Met als gevolg dat we morgen waarschijnlijk spierpijn zullen hebben.
Toen we eenmaal terug waren zijn we even aan het zwembad gaan liggen, om vervolgens over te schakelen naar de jacuzzi waar we gebruik van mogen maken in dit hotel. Deze was heerlijk warm.
Eenmaal omgekleed zijn we naar waitangi gereden waar het overdrachtsdocument getekend is tussen de Engelsen en de Maori’s. Kortom even een beetje cultuur snuiven.
Aangezien we nog tijd over hadden zijn we hierna nog een wandeling gaan maken door de mangrove.
Helaas waren deze mangrove zo dichtbegroeid dat we amper konden genieten van het uitzicht.
We gaan zo een lekker hapje eten en een gezellige avond tegemoet.
Morgen rijden we weer verder naar onze volgende bestemming.

P.S.
Stand ruitenwisser aanzetten i.p.v. knipperlicht
Dennie: 3
Erik: 4
To be continued…..

• 13 Februari 2014 - 22:15

Jansse:

Nice nice nice nice

• 16 Februari 2014 - 12:37

Marij(mam):

zou ook wel mee willen gaan,als ik niet hoefde te vliegen